شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۲۹
کد خبر: ۱۳۲۹۹۴
|
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲
بزرگ‌ترین و به‌روزترین خانه بازی و اسباب بازی ایران با رویکرد سرگرمی و تفریح، آموزش عناصر و مهارت‌های زندگی و جبران کمبود و فعالیت‌های فیزیکی و حرکتی کودکان و نوجوانان در باغ کتاب تهران آغاز به کار کرد.
 بزرگ‌ترین خانه بازی و اسباب بازی ایران در باغ کتاب تهران افتتاح شدبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، این مجموعه ۸۰۰ متر مربعی سرپوشیده با نام «سرزمین نیکولو» با مشارکت جمعی از کارشناسان و صاحب نظران تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان براساس یافته‌های متداول جهانی و بومی‌سازی آن‌ها مطابق فرهنگ ملی و مختصات ایرانی طراحی و تأسیس شده است.

به نقل از همشهری آنلاین ، یکی از طراحان این مجموعه می‌گوید: رواج بی‌امان سرگرمی‌ها و بازی‌های نشسته و ساکن ویدیویی و کامپیوتری بدون حرکات فیزیکی و جست و خیز، فرصت چالاکی جسمی و کسب مهارت‌هایی را که در گذشته با بازی‌های پرتحرک و بانشاطی چون الک دولک، هفت سنگ، قایم موشک، لِی لِی و.......به دست می آمدند، از فرزندان ما گرفته و موجب نگرانی و دغدغه خاطر والدین شده است.البته این پدیده یک عارضه فراگیر جهانی است و مختص به کشور ما نیست و برنامه ریزان کشورها برای کاستن از عوارض منفی این بی تحرکی ها، به راه حل هایی دست یافته اند که طراحی خانه های بازی و اسباب بازی و شهر بازی ها یکی از کارسازترین این راه حل هاست.

وی می افزاید: در سرزمین نیکولو، کودکان و نوجوانان در قالب بازی ها و ورزش های پرتحرک و بانشاط و هیجان انگیز متناسب با سنشان، کمبود فعالیت های جسمی و فیزیکی خود را جبران می کنند، چاقی، استرس، احساسات و غرایز منفی را از خود می رانند و به تمرین مهارت های اساسی زندگی چون همدلی و مشارکت و کار گروهی، ایجاد ارتباط، مسئولیت پذیری، قدرت تصمیم گیری، رویا پردازی، خلاقیت، تعامل اجتماعی، پشتکار، ماجراجویی و شجاعت مقابله با ستم و زورگویی می پردازند. فرزندان ما در این مجموعه در قالب بازی و تفریح، حتی قوانین ساده فیزیک و مکانیک و مدیریت مالی و پرهیز از اسراف و ولخرجی را تمرین می‌کنند.

به گفته این کارشناس تعلیم و تربیت کودکان، امتیاز شاخص خانه بازی نیکولو بر مجموعه‌های معتبر مشابه این است که تمام این سرگرمی‌ها و مهارت آموزی‌ها در قالب یک افسانه ایرانی پر رمز و راز زندگی‌ساز موسوم به «گلیم گوش‌ها» با شخصیت‌های سمبلیک اتفاق می‌افتاد و فرزندان‌مان را برای زندگی در شرایط پیچیده و واقعی اجتماعی مهیا می‌سازد.

گفتنی است که سرزمین نیکولو برای فرزندان خردسال‌تری که سنشان برای بازی در بخش اصلی مجموعه مناسب نیست، فضای سرگرم کننده دیگری با امکانات و مربیان تعلیم دیده تدارک دیده است.

همچنین مادر و پدرها فرصت دارند در ساعاتی که فرزندان آن‌ها در سرزمین نیکولو سرگرم بازی و آموزش هستند، خود با خاطری آسوده از امکانات گسترده و کم نظیر باغ کتاب تهران نظیر سالن‌های متعدد سینما، بزرگ‌ترین فروشگاه‌های مستقل کتاب بزرگسالان و کودکان و نوجوانان، محصولات هنری و صنایع دستی، لوازم تحریر، اسباب بازی، باغ علم، باشگاه رباتیک و ده ها کافه رستوران سالنی و روباز باغ کتاب استفاده کنند.

سرزمین نیکولو در طبقه همکف باغ کتاب تهران واقع در میدان ونک، بزرگراه شهید حقانی (مسیر غرب به شرق)، خروجی کتابخانه ملی واقع است و با مترو هم قابل دسترسی است.
نظر شما